CHARLES LAI ©2025
Visual Identity, Art Direction,

Photography, Graphic Design

Based in Tokyo, work for global

hello@charleslai.jp
Behance, Instagram, Linkedln

CHARLES LAI ©2025
Visual Identity, Art Direction,

Photography, Graphic Design

Based in Tokyo, work for global

hello@charleslai.jp
Behance, Instagram, Linkedln

Role:

Graphic Design

Blue Bottle Reusable Picnic Mat

2020

Blue Bottle Reusable Picnic Mat

Blue Bottle Reusable Picnic Mat

2020
2020

Role:

Role:

Graphic Design

Graphic Design

ブルーボトルの紙カップをモチーフにした、サステナブルで遊び心あるプロモーショングッズ

About the project

ブルーボトルコーヒージャパンから「カフェの外でも楽しめる、サステナブルなアイテムを作りたい」という相談を受け、当時日本で注目されていたSDGsに着目したリユーザブルなピクニックマットを提案しました。ブランドの象徴でもある紙カップの佇まいをストライプパターンにさりげなく組み込み、アイコニックな青とナチュラルな素材感で仕上げています。コーヒーを飲みながら、まるで“ブルーボトルの上に座る”ような感覚を演出しました。屋外でもブランドの世界観が自然に広がる、シンプルだけど効果的なツールです。

Result

季節限定アイテムとして展開され、実用性とデザイン性の両面で好評を得ました。ブランドのやさしく丁寧な姿勢を伝えると同時に、持続可能なライフスタイルへの意識づけにもつながりました。

©
©
©
Blue Bottle Japan & GTDI.
Blue Bottle Japan & GTDI.
Blue Bottle Japan & GTDI.
All Rights Reserved. 
All Rights Reserved. 
All Rights Reserved. 
Client
Client
Client
Blue Bottle Japan
Blue Bottle Japan
Blue Bottle Japan
Agency
Agency
Agency
GTDI
GTDI
GTDI
Creative Director
Creative Director
Creative Director
Henry Ho
Henry Ho
Henry Ho
Designer
Designer
Designer
Charles Lai
Charles Lai
Charles Lai

More work in

Graphic Design

More work in

Graphic Design